Phi phi Island

Halloj!
Nu är vi på Phi Phi, kom vid 16.00 ungefär, tog oss till vårt boende, ganska B, går knappt låsa dörren så här blir vi endast en natt. Varit lite molnigt idag, och nu på kvällen regnar det. Blir här på phi phi 2-3 dagar tror vi. Har inte hunnit fota något idag så ni får en bild från Karon.
Ha det gött! /Hanna

Sol

Hej
Idag blev det en liten sovmorgon precis som alla andra dagar. Jag har haft lite svårt att sova dem här nätterna, låtit, varit varmt osv. Vi gick upp åt frukost och gick till stranden. Solen var framme nästan hela dagen så vi har legat på stranden och solat och badat. Vid klockan fem gick vi tillbaka mot guesthouset och stannade till vid Tommy så han hjälpte oss att boka resa till phiphi Island i morgon. Nu på kvällen har vi inte gjort så mycket träffade en kille som va från nya Zeeland lärde honom spela yatzy och satt och prata. Jag har även prata med min älskling! Väldigt skönt att få prata med honom då man saknar honom väldigt mycket. Men i morgon åker vi till phiphi så vi vet inte om vi kommer ha internet, men de lär märkas! Hoppas ni har de bra i kalla Sverige :)
Godnatt / Isa

Frukost

Såhär ser frukostlappen ut, och dagens val, mums!

Bättre väder

Äntligen var det lite bättre väder idag, vaknade till ett molnigt Phuket. Blev tipsade igår om ett bra frukost ställe - Kata villa. Så vi vandrade vägen bort för att testa, började regna på vägen dit. Riktigt bra ställe, blir frukost där i morgon igen garanterat! För 100bath (runt 20sek) fick man kryssa i fem olika "val" på ett papper med massa alternativ. För varje extra efter man valt fem kostar det 25bath. Jag valde 2rostade mackor med smör (2mackor var ett val) 2 kokta ägg, juice, bananshake och pannkaka. Orkade inte allt men riktigt bra frukost är pengarna! Så allt de fick jag för 100bath och i det ingår även te eller kaffe. Sitter redan och planerar morgondagens frukost, mums. Efter frukosten gick vi och la oss på Kata beach med Daniel, det började äntligen spricka upp. Väldigt varmt ändå men solen höll sig under molnen fram till 14,15 någon gång sen vart det moln fritt! Badade i dom stors vågorna. Gick hem duschade och åt sedan godaste och billigaste lunch/middagen hittills, ris med kyckling, cashewnötter och grönsaker. Delade tuk-tuk med Robert och Daniel till någon festival, men det var tråkigt så åkte hem på en gång. Nu ska vi sova.
Godnatt, Hanna

Bild från förmiddagen Medans det var molnigt

Fishspa

Hej !
Idag har vi inte gjort så mycket. När vi vakna så var det först sol ute. Men när vi hade gjort oss ordning för att gå ut började det spö regna. Vi va kvar på rummet ett tag till det blev uppehåll sen fick vi ner till stranden för att bada litegrann. Stora vågor! Gick tillbaka till rummet då de börja regna igen och somnade båda två. Nu på kvällen har vi varit på en marknad och även stoppat ner fötterna i ett fishspa det var obehagligt och kittlades! Nu är vi tillbaka på hotellet och spelar yatzy och väntar på att familjerna och Morgan ska sluta jobba så vi kan prata genom Skype!
Byebye

Blir inte bättre

Var är solen?

Godmorgon!
Även denna dag bjuder på regn, vräker ner. Vaknade tom inatt av att de regnade så mycket! Har precis ätit frukost, äggmacka, vi ska nog ut och kolla lite ändå, trots vädret. Vi hörs!

Bild på ett regnigt Thailand

Phuket hälsar oss välkomna med spöregn!

Hallå där!
Vi klev upp vid 9 i morse för kl 10 hade vi taxi som skulle köra oss till flygplatsen. Väl på flygplatsen var det rörigt och vi förstod inte riktigt vart vi skulle, men det gick bra och vi hamnade rätt. Landade i Phuket strax efter 14, där vi tog taxi ner till Karon beach. Tog lång tid med taxi, drygt en timme, och ändå körde han galet! Vi kom iallafall fram i behåll och då hade klockan hunnit bli 16. Tog en promenad med all packning i värmen ner till Tommy som hjälpte oss med boende. Hittade ett hostel/guesthouse för 40kr/natten där vi sover med 8 andra . Efter att vi checkat in gick vi ner till stranden för att svalka oss, badade i de stora vågorna men de började skymma direkt så vi drog oss tillbaka, åt någon pasta rätt och sen ut för att möta daniel och kolla oss omkring. Efter att han hade krossat oss i två omgångar biljard skiljdes vi åt för att sova. Sitter nu utanför rummet och ska strax sova så vi orkar upp i morgon.
Här får ni bild på gatorna i patong efter spöregn.
Godnatt!

Phuket next

Godkväll Sverige!
Vi har precis bokat resa ner till Phuket i morgon , landar 14.00. Jippie!
Idag har vi sovit ut, tanken var att bara sova några timmar i morse när vi landade. Vi vaknade 14.30! Då gick vi ut och tog ett varv längs gatorna som var fyllda av stånd. Åt god lunch - friterad kyckling med lök, cashewnötter, svamp... Tog en tuktuk tur till ett informations center och sen var det plötsligt mörkt så då åkte vi tillbaka till rummet. Nu har vi båda pratat led våra familjer över Skype och snart är de dags att sova :)
Här får ni en balkongbild över ett mörkt Bangkok.
Hörs !

Bangkok

Godmorgon ;)
Inatt landade vi klockan 04:00, resan gick bra men långtråkigt som vanligt när man sitter på flyg. Vi gick ut från flygplatsen och en taxi gubbe haffade oss direkt och ville att vi skulle åka med honom! Vi åkte med honom in till Bangkok för att försöka hitta något hotel så vi kunde få sova i en vanlig säng. Taxigubben var väldigt rolig och snäll han satt och skämtade med oss hela resan och när vi kom fram till Bangkok åkte vi till något hotell och han gick in och frågade om dem hade plats för oss. Första hotellet hade inte plats så vi fick åka vidare andra hotellet hade plats! De va skönt att va på ett hotell och känna sig trygg mitt i natten. Vi var nog väldigt trötta vi vaknade nu 14:30. Så nu beger vi oss ut till någon marknad :) vi hörs sen!

Thailand, here we come!

Ja , då var dagen kommen. Fyra och en halv månad av sol, bad, värme och äventyr väntar oss. Just nu sitter vi på flygplatsen i Ukraina som tack och lov hade wifi (vilket inte miniplanet hit hade). Väntar på att få gå på nytt plan, som förhoppningsvis är större(fick inte ens plats med benen på förra) som går raka vägen ner till Thailand!

Hörs! Hanna & Isa

Nov. 04, 2012

Välkommen till min nya blogg!