Lake Tekapo

Då har vi återigen spenderat halva vår dag på en buss, men ska inte klaga, vi ser mycket fint och vår stammiga busschaufför är rolig! Han stammar inte, han gör så med flit (tror vi) eller så har han mikrofon nervositet.

Har inte gjort något speciellt idag, åkt buss, och för första gången på NZ solat och badat ett litet tag på eftermiddagen här i Tekapo. Vattnet är helt klarblått, kommer från de smälta glaciärerna så var ganska svalkande. Men riktigt fint här!

I morgon åker vi till Christchurch och tar planet till Melbourne, tiden går fort när man har roligt!

Hanna


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det var jordbävningar för 1-2 år sedan i Christchurch eller dess närhet, så ni vet om det ser "lite trasigt" ut ännu någonstans...

Det regnade hela morgonen och ännu är det +3 men ska bli minusgrader i natt så då blir det fin-fin isgata...

Torsti och jag lyckades ta oss till Lill-skogen idag med King Caben idag utan att köra fast :-) men då skottde jag undan vallen från "stora vägen". Annars kunde vi nog blivit hängande där...

I morgon ska jag klippa mej. Gjorde det senast i juni så det kanske är dax ;-)

Hälsa NZ och alla kiwisar ;-)

2013-01-31 @ 15:17:29
Postat av: Maud/Rospigan

Jag är inte anonym.... bara lite slapp i fingrarna, verkar det som... ;-)
/Maud

2013-01-31 @ 15:18:11
Postat av: Maria Arnell

Härliga upplevelser ni får vara med om. Ser fram emot ert nästa stopp och att få följa er spännande resa. ☆

2013-02-01 @ 19:11:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback