Ang. Inlägget nedan

Har uppdaterat en bildbomb åt er. Gick inte att skriva under varje bild, eller det var för stort projekt. Så ni får kolla och gissa var det är ;-)

Vi har haft en underbar resa! Vill tacka er alla som har följt oss under vår resa, jättekul att så många har varit intresserade att kika in här. Jag har lärt mig så otroligt mycket av denna resa. Att inte ta något förgivet, uppskatta familjen och allt här hemma i Sverige mera, engelska språket, och ja allt har varit en erfarenhet för livet!

Nu ska vi eller jag iallafall jobba och tjäna ihop pengar för att nästa vinter kanske resa igen. Vi får se vad livet har att erbjuda.

BILDBOMB

Fortsätt kolla in!

Fortsätt kolla in här för så fort vi får tid så ska vi lägga upp en bildbomb från resan med bilder från våra kameror. Har hittills mest blivit mobilbilder. Så kolla in så hoppas jag vi har tid ganska snart och visa er!

Hemma

Efter nästan tre månader borta beslöt vi oss för att åka hem, då Hanna inte blivit helt frisk. Men vi har haft en underbar resa och ångrar verkligen ingenting vi gjort.
Men eftersom vi nu är hemma kommer vi inte uppdatera här något mer tyvärr ;)
Nu kam vi ses på riktigt ist!
Hanna Isa

Sjuka

Vi har inte bloggar på ett tag för att ingen av oss har orkat och att vi båda legat sjuka.
Vi har förmodligen blivit matförgiftade eller något liknande, jag blev nästan helt bra efter en dag som tur var. Hanna blev sjuk i torsdags och igår söndag kände vi att hon legat sjuk förlänge och inte ätit så vi åkte till sjukhuset och hon blev inlagd med dropp. Förhoppningsvis får hon komma hem idag, hoppas jag!!
Därav dålig uppdatering!

Semester

Godmorgon!
Blir lite dålig uppdatering från vår sida nu då vi varken har tid att skriva eller något intressant att berätta om längre. Vår resa är i princip över och som isa skrev har vi solsemester framför oss tills vi åker hem.
Igår vaknade vi upp till mulet väder. Hade bestämt frukostdejt med Mia Lisa och Linnea så gav oss iväg dit. Hängde sen på stranden hela dagen. Lyssnade på musik, spelade strandtennis, bollade gris, pratade. Trevlig dag! Solen kom fram vid 12 tiden så vi var nöjda! Kvällen spenderade vi på balkongen och prövade på Chang öl.
Idag är det ännu mer mulet och klockan är efter 12 och vi ser inte en skymt av sol.. Tråkigt! Vi som sett framemot sol och bad. Får se vad vi hittar på idag, Isa har nyss klippt Marcus och nu väntar vi på tjejerna.

Vattenland

Hej
Igår kom Jossan och Marcus och deras kompisar och plocka upp oss och vi åkte till ett vattenland här i Phuket! Alla blev vi som barn igen, strålande sol hela dagen. Mycket trevligt. Idag har vi ägnat dagen på stranden med Jossan Marcus och deras kompisar även strålande sol idag. Resten av tiden vi har kvar nu i Thailand är bara solsemester så det vi i stort sett kommer göra är att ligga på stranden i några veckor ;)
Nu sitter vi och väntar på Mia, Linnea och Lisa som vi ska umgås med tills dem åker vidare! De ska bli kul!:)
Sen blir det nog marknad och kanske även gå till en krog där job 2 do ska spela live musik :)

Thailand

Då är vi tillbaka i Thailand, vilket innebär även tillbaka till fuktigheten. Så fort man kommer ur duschen börjar man svettas på nytt. Men vi ska inte klaga, för snart är vi tillbaka i Sverige.
Flygresorna hit gick bra, sov konstant de 4,5 första timmarna, skönt! Vart upplockade vid flygplatsen och körda till pineapple. Gick ut för att köpa vatten, och träffade även jossan och Marcus någon timme. Mycket trevligt! Vi var helt ivriga när vi såg någon vi kände.

Nu sitter vi på Kata villa och äter drömfrukosten igen! Mums. Vi är vrålhungriga då det vart dåligt med mat medans vi flög. Efter frukosten ska vi väg med jossan och Marcus till ett vattenland.

Melbourne

Halloj,
vaknade upp till ett höstigt Melbourne, blåsigt, molnigt, +16 och allmänt ruggigt. Efter att ha segat i oss gratis frukosten här på vårt boende bestående av endast rostmacka med smör och en kopp te (gratis är gott) gav vi oss ändå ut, trots att vi inte har några jackor eller något med oss, för att utforska lördagsmarknaden bara runt hörnet. Var betydligt bättre väder då det hunnit gå någon timme och solen kommit fram och värmt upp lite. Det gick att gå i jeans och en tunn kofta och i solen kunde man även ta av sig till linne om man var i lä.

Hur som, köpte på marknaden varsin rullväska för under 300kr (mamma tro mig, det är värt dom pengarna även fast vi knappt har pengar kvar) det är som en vanlig mjuk fotbollstrunk - går att ha på ryggen och går att rulla. Vårt backpackande är iprincip över, åker till Thailand i morgon där vi ska sola bada och bara ta det lugnt i en månad innan vi åker hem till jobbet (och självklart familj, släkt och vänner) som kallar på oss. Så då våra väskor är rätt slut, lika så axlar/rygg och att väskorna av någon konstig anledning blivit för små?! Så var en ny, med rullfunktion, välbehövlig! Ska ta massage i thai så vi kanske slipper ha ont i axlar, nacke och rygg konstant, så sjukt stela!

Vi känner att då de gamla väskorna spricker på grund av att vi pressat ner allt och om man behöver ett par shorts man inte använt på 2 dagar så måste man riva upp heeeela väskan för att få tag i dom. Sen får inte allt plats för man har bråttom att få ner det, gaaah vet inte hur många gånger jag blivit galen på att det inte får plats! Så nu får allt plats, utan problem OCH jag kan öppna väska , kolla ner och se alla plagg bredvid varandra och inte ett i taget, wihoo.

Nej slut tjatat om den där väskan som är så sjukt bra, definitivt välplanerad, både ekonomiskt och ergonomiskt!

Resten av dagen har i och för sig oxå handlat om "den där" väskan... Helt ivriga att se om allt skulle få plats eller inte då vi velade om storlek (slapp vela då de endast hade en M och en L) eftersom jag är störst (större skor osv hehe) fick jag den stora (samma pris som den lilla för vi är så bra) så slet vi ut exakt allt ur ryggorna för att packa i de nya. Fick plats, massa plats över! Så nu behöver vi inte oroa oss om hur de ska bli i thai då springskor, tjocktröja och jeans skulle ner i den redan fullproppade ryggan.

Efter att ha flyttat över allt fick båda två helt plötslig separationsångest. Vi vill ju inte lämna våra backpack väskor som hängt med oss på hela resan, snyft :-( Men har inte mycket till val, fungerar faktiskt inte längre, dom gamla var för små och man kunde inte ta ut något från mitten för då förstörde man ordningen och fick inte i allt igen. Satt där som två små barn på golvet och grät nästan av tanken att lämna ifrån oss vår närmsta vän på resan:-(.

Efter en dusch kändes de lite bättre och vi hoppas det inte blir allt för svårt att säga hejdå till den gröna väskan i morgon då vi flyger vidare.

Det vart inte sluttjatat haha, men nu vet ni hur vi fått dagen i Melbourne att gå. Kanske borde ändra rubrik till något om väska ;-)

Ha det så bra så hörs vi kanske på flygplatsen eller i Thailand, tjohoo.

Trevlig helg!
//En knäpp Hanna

Christchurch

Då var vi klara med våra 10 dagar på Nya Zeeland!
Ganska kort tid men vi har åtminstone hunnit sett ganska så mycket även fast det var ont om tid. Mycket har vi sett genom en buss ruta men klagar inte på det då det är så fruktansvärt fin miljö och allt är så himla fint här. Räcker nästan att bara sitta i en bil och åka runt för att se alla fina berg, sjöar osv:)
Men det har varit 10 roliga dagar och ångrar inte att vi tog oss tid och pengar att åka över hit!
Sitter på flygplatsen och bara väntar på att vårt flyg ska gå nio ikväll till Melbourne. Ska väl checka in våra väskor snart och sedan hitta någon middag att äta. Och inte missa planet denna gång!!;)
Isa
Högsta berget på nya Zeeland Mt Cook (det med snö på)

Lake Tekapo bild

Bild som skulle kommit upp igår men var för segt.

Lake Tekapo

Då har vi återigen spenderat halva vår dag på en buss, men ska inte klaga, vi ser mycket fint och vår stammiga busschaufför är rolig! Han stammar inte, han gör så med flit (tror vi) eller så har han mikrofon nervositet.

Har inte gjort något speciellt idag, åkt buss, och för första gången på NZ solat och badat ett litet tag på eftermiddagen här i Tekapo. Vattnet är helt klarblått, kommer från de smälta glaciärerna så var ganska svalkande. Men riktigt fint här!

I morgon åker vi till Christchurch och tar planet till Melbourne, tiden går fort när man har roligt!

Queenstown

Hallå!
Igår anlände vi till äventyrsstaden - Queenstown och då måste man ju passa på att göra någon av alla aktiviteter som finns här, vi valde att hoppa bungy! Så jäkla häftigt! Så stolta att vi gjorde det! Känslan efter går inte att beskriva! Härligt!!! Vi bestämde det väldigt snabb och vips så var allt över, hann inte ens bli nervös?! Hur går det ihop? Köpte video och kort så måste visa dom hemma först innan ni andra får se film :-)

Denna dag här i Queenstown har vi inte gjort någonting alls, strosat runt. Hade planer på rafting idag men valde bungyn igår och har tyvärr inte råd med båda, alt är svindyrt.

Tog en "fika" idag, varsin liten choclat cookie och ett glas iskall mjölk, så jäkla gott!!! Förta gången på hela vår resa (mer än 2månader!!!!) som vi dricker mjölk! Finns typ inte vanlig mjölk här:/ Bara pulver mjölk och någon konstig som skär sig direkt... Men det var supergott med mjölk! Dricker det jämnt hemma, till alla mål, så det har jag saknat!

I morgon åker vi till Lake Tekapo, sista stoppet innan vi flyger till Melbourne från Christchurch.

WE DID IT!

STOLTA är bara förnamnet, vi hoppade idag, wihoooo!
/ två supernöjda tjejer!

Bussåkande

Hej, idag har vi inte gjort något alls nästan förutom suttit på en buss i massa timmar! Har stannat på olika ställen för att fota, det är väldigt fint här!
Har inte så mycket att skriva då vi inte gjort så Mke mer så lägger upp någon bild!:)